OVERVIEW
三菱地所株式会社は、東京都港区北青山二丁目、長らく地域のシンボルであった「青山ベルコモンズ」跡地をその歴史性を踏まえ、多種多様な人々が 交流する空間を創出することを目指し、地上 20 階、延床面積約 23,000 m²のオフィス・ホテル・商業ゾーンから なる複合ビルへ建て替えます。
GatheringではEXEC INTERNATIONAL社と共同でこの新ビルのロゴデザインを担当しました。
Mitsubishi Estate Co., Ltd. aims to create a space where a wide variety of people can interact, based on the historical site of the former site of Aoyama Bell Commons, 2-chome Kita-Aoyama, Minato-ku, Tokyo.
The building will be rebuilt on the 20th floor with a total floor area of ​​approximately 23,000 m². Gathering worked with EXEC INTERNATIONAL to design the logo for the new building.

SYMBOL
・アーガイル柄
・名前(ARGYLE)と場所(AOYAMA)の両頭文字となる「A」
・青山交差点というロケーション
ビルを象徴する上記3つの要素をシンボルマークへと落とし込みました。
ビルのコンセプトとして「アナログ感」というキーワードが上がっていたため、70年代のエッセンスを取り入れたデザインで仕上げています

・ Argyle pattern
・ "A" which is the first letter of the name (ARGYLE) and the place (AOYAMA)
・ Location called Aoyama intersection
The above three elements that symbolize the building have been reduced to symbol marks.
Since the keyword of "analog feeling" was raised as a concept of the building, it is finished with a design that incorporates the essence of the 70s.