Macpac New Zealand
Catalog Design for macpac newzealand
マックパックはニュージーランド発のアウトドアブランドです。
そのブランド哲学はニュージーランドのアウトドア文化に根付いて育まれました。その哲学をしっかりと表現することをカタログの目的とし、所謂プロダクトカタログではない「ブランドカタログ」として機能するようにデザインしました。

ニュージーランドのトレッキングマップをモチーフとした折りたたみ式の仕様によって、アウトドア感を手に取っただけで感じられます。
コンテンツは商品カタログ機能を主とせず、ニュージーランドのアウトドアの楽しみ方やブランドのヒストリーなどが掲載されています。
マックパック製品は長年使い続けることを前提としたタフネスさを特徴としています。カタログの素材としてデュポン社のタイベックを使用しアウトドアシーンでグランドシートとしても使用できるほどのタフネスさをマックパック製品と重ね合わせています。
実際にユーザーの間でこのカタログをグランドシートとして使用したり、アウトドアギアとして使用する姿がSNS等で拡散され大きな反響をうみました。
Macpack is an outdoor brand from New Zealand. 
The brand philosophy is a unique one rooted in New Zealand's outdoor culture,I created it as a brand catalog that aims to express its philosophy firmly, not as a so-called product catalog.Folding style specifications are designed to make you feel just by taking a look outdoor feeling with a New Zealand trekking map as a motif.The content does not mainly feature product catalog function, it shows the New Zealand outdoor enjoyment method and brand history etc.
Macpack products feature toughness based on the assumption of continued use for many years.We use DuPont's Tyvek as the material of the catalog and superimpose toughness enough to be used as a ground seat in the outdoor scene with the Ma pack products. In fact users are using this catalog as a ground seat or as an outdoor gear, and the appearance spread by SNS etc. and received a big reaction.
BIG-PACK EDITION
Macpacの大型パックに特化したブランドカタログです。
裏面にはアウトドアのtipsとニュージーランドのトランピング用ゴミ袋からインスパイアされたチェス盤がデザインされ、アウトドアでグランドシートとして利用できるデザインで仕上げられています。
It is a brand catalog specialized for large pack of Macpac. Outdoor tips and chess board are designed on the back side and it is finished with the design premised on use as a ground seat in outdoor scene.
ILLUSTRATED EDITION
全ての商品とその成り立ちを水彩画で描き起こしたイラストでデザインしています。
商品情報を正確に伝えることよりもブランドの世界観を表現することにフォーカスし全てをイラストで表現する方法を選択しました。
これにより、製品カタログでありながらも一般の製品カタログとは一線を画する仕上がりとなっています。

We design it with all the goods and illustration that created and raised it with watercolor painting. 
Rather than accurately conveying the product information itself, I chose a way to express everything in illustration to express brand image.Though this is a product catalog, 
it is a finish that makes a distinction from general product catalogs.

40TH ANNIVERSARY EDITION
Macpacの設立40周年を記念し、ブランドのヒストリーの紹介に絞って構成されています。
現在では取り扱いの無い過去のMacpacのアーカイブ、ブランドヒストリーの紹介に絞り、現行商品の紹介が一切無いという異例のカタログです。
Macpacニュージーランド本社にてストックされていた過去のバックパック達は、使いこまれ、各所に修理された跡がありました。
To celebrate the 40th anniversary of Macpac's establishment, it is constituted to focus on the introduction of brand history.
 It is an unusual catalog that squeezes only to the introduction of Macpac archives and brand history which are not handled at the moment and no introduction of current products. 
The past backpacks stocked at Macpac's New Zealand headquarters were used, there were marks repaired in various places, and we strongly embodied macpac's brand philosophy.
PLAY WITH BIG PACK EDITION
ニュージーランドでは大型パックを背負い自然を楽しむトランピングが主流です。
その楽しをを良く知るMacpac本社の、「日本でもトランピングの文化を広めたい」という意向を形にしたカタログです。
日本では中々普及しない大型パックには「なぜこのサイズが必要なのか?」というユーザーの疑問が根底にありました。
このカタログでは「このサイズだからできること」を紹介しています。
裏面には大型パックに収容できるアイテムを集合写真で表現することで、その豊富な収容力とアウトドアの楽しみ方を一枚のビジュアルで表現しています

In New Zealand, tramping which carries large packs and enjoying nature is mainstream.
 It is a catalog of the Macpack which is based on that enjoyment, shaped in the intention to spread the culture of tramping in Japan. 
In Japan, there is a question of the user's question "Why is this size necessary?" In the large pack not popularized in Japan.
In this catalog,"We can do because of this size" is introduced.
By expressing the items that can be accommodated in a large-sized pack by the group photograph on the reverse side, 
we express the abundant accommodating power and how to enjoy the outdoor with a single picture.